Masz pytanie? Zadzwoń!

Tel.: 535 538 934


Potrzebujesz dofinansowania
do szkolenia?



Ekspert Prawa Zamówień Publicznych – kompleksowe szkolenie dla zaawansowanych (z uwzględnieniem elektronizacji i RODO)

O szkoleniu: Trener:

Data szkolenia: 3 - 4 grudzień 2018 r.

Godzina: 10.00 - 17.00 (3 grudnia), 9.00 - 16.00 (4 grudnia)

Miasto: Warszawa

Miejsce: Atrium Tower, al. Jana Pawła II 25, Warszawa.

Cena: 990 zł netto + VAT

Nocleg w hotelu > Zapytaj o cenę i dostępność!




Masz pytanie na temat szkolenia?

535 538 934

Lidia Piotr-Krajecka
Radca prawny, arbiter Urzędu Zamówień publicznych w latach 1996-2007, biegły sądowy i doradca z zakresu zamówień publicznych. Przewodnicząca grupy zamówień sektorowych w Polskim Stowarzyszeniu Zamówień Publicznych (PSZP). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (kierunek prawo). Od 1995 r. prowadzi szkolenia, warsztaty i treningi z zakresu negocjacji, prawa gospodarczego i prawa zamówień publicznych. Wykładowca akademicki m.in. w: Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu, Szkole Głównej Handlowej Filia w Rzeszowie, Rzeszowskiej Szkoły Menedżerów SPP w Rzeszowie, Centrum Kształcenia Menedżerów Przemysłowych w Lublinie.
Szkolenie prowadzone przez członka Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych (PSZP): pszp_small
Program szkolenia

Ekspert Prawa Zamówień Publicznych – kompleksowe szkolenie dla zaawansowanych (z uwzględnieniem elektronizacji i RODO)

1. Zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych:

  • Podmioty zobowiązane do stosowania ustawy
  • Zasady udzielania zamówień sektorowych
  • Zasady udzielania zamówień publicznych poniżej 30.000 euro

2. Ochrona danych osobowych w zamówieniach publicznych

  • Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwzględnieniem regulacji RODO
  • Klauzule informacyjna stosowane przez zamawiających
  • Oświadczenia wymagane od wykonawców w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych

3. Elektronizacja zamówień publicznych

  • Zasady komunikacji do dnia 18.10.2018 r.
  • Komunikacja za pomocą środków elektronicznych
  • eFakturowanie w zamówieniach publicznych (dyrektywa 2014/55/UE o elektronicznym fakturowaniu w dostawach publicznych)

4. Zasady ustalania wartości szacunkowej zamówienia

5. Opis przedmiotu zamówienia:

  • Zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia
  • Wymóg dopuszczenia ofert lub rozwiązań równoważnych
  • Wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę

6. Warunki udziału w postępowaniu

  • Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia działalności
  • Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
  • Zdolność techniczna lub zawodowa
  • Klauzule społeczne

7. Poleganie na potencjale podmiotów trzecich.

8. Wymagania i zasady składania ofert przez podmioty występujące wspólnie (konsorcjum)

9. Przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania:

  • Przesłanki obligatoryjne
  • Przesłanki fakultatywne
  • Instytucja samooczyszczenia (self-cleaning)

10. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)

  • Zasady wypełniania JEDZ
  • Najczęstsze błędy wykonawców i zamawiających

11. Podwykonawstwo

  • Zakres korzystania z podwykonawców
  • Podwykonawstwo a korzystanie z potencjału podmiotów trzecich
  • Nakaz osobistego wykonania części zamówienia

12. Podział zamówienia na części

13. Procedura odwrócona (art. 24aa ustawy Pzp)

  • Zasady stosowania procedury odwróconej
  • Błędy i zagrożenia

14. Dokumenty jakie zamawiający może żądać od wykonawców:

  • Rozporządzenie w sprawie dokumentów
  • Żądanie dokumentów od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona
  • Zasady uzupełnienia brakujących i wadliwych dokumentów

15. Pojęcie oferty – zakres oświadczeń zawartych w Formularzu ofertowym.

16. Wybór najkorzystniejszej oferty:

  • Zasada jednej oferty
  • Oferta wariantowa
  • Zmiana lub wycofanie oferty
  • Termin związania ofertą
  • Otwarcie ofert
  • Zwrot ofert złożonych po terminie
  • Wyjaśnienia dotyczące treści oferty
  • Dokonywanie poprawek w treści oferty

17. Odrzucenie oferty

18. Wyjaśnienia rażąco niskiej ceny

19. Kryteria oceny oferty:

  • Kryterium ceny
  • Pozacenowe kryteria wyboru oferty

20. Umowa o zamówienie publiczne:

  • Charakter umowy
  • Zmiana umowy
  • Unieważnienie umowy

21. Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi.