1. Elektronizacja zamówień publicznych
- Zasady komunikacji wykonawców i zamawiających do dnia 18.10.2018 r.
- Komunikacja za pomocą środków elektronicznych
- eFakturowanie w zamówieniach publicznych (dyrektywa 2014/55/UE o elektronicznym fakturowaniu w dostawach publicznych)
2. Podstawy prawne funkcjonowania systemu zamówień publicznych:
- Regulacje krajowe (ustawa Prawo zamówień publicznych, ustawy towarzyszące, rozporządzenia wykonawcze do ustawy Prawo zamówień publicznych)
- Regulacje unijne (nowe dyrektywy unijne oraz rozporządzenie w sprawie JEDZ)
3. Zasady udzielania zamówień publicznych
- zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji
- zasada pisemności
- zasada legalizmu
4. Planowanie zamówień publicznych (plan zakupowy, zamówienia nieprzewidziane)
- zamówienia do 30 tys. euro
- zamówienia planowane oraz zamówienia nieprzewidziane
5. Czynności przygotowawcze po stronie zamawiającego:
- harmonogram zamówień publicznych
- dialog techniczny i jego wpływ na procedurę
- opis przedmiotu zamówienia (równoważność w orzecznictwie)
- szacowanie wartości zamówienia (zamówienia polegające na powtórzeniu, prawo opcji)
- warunki udziału w postępowaniu: koncepcja doświadczenia uzyskanego w ramach konsorcjum w świetle aktualnego orzecznictwa, łączenie doświadczenia zawodowego wykonawców
- przesłanki wykluczenia: podstawowe i fakultatywne
6. Publikacja ogłoszeń:
- Biuletyn Zamówień Publicznych (ogłoszenie o zamówieniu, o zmianie treści ogłoszenia, o udzieleniu zamówienia)
- Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej (ogłoszenie o zamówieniu, sprostowanie , ogłoszenie o udzieleniu zamówienia)
7. Prowadzenie postępowania:
- przetarg nieograniczony (procedura odwrócona)
- czynności zamawiającego w postępowaniu w przetargu nieograniczonym
- przetarg ograniczony (schemat postępowania):
- czynności zamawiającego w postępowaniu
8. Procedura badania i oceny ofert przetargowych:
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) – elektroniczna forma dokumentu
- uzupełnianie dokumentów (samodzielne uzupełnienie dokumentów i oświadczeń w orzecznictwie)
- wyjaśnienia rażąco niskiej ceny
- przesłanki odrzucenia oferty
- zatrzymanie wadium
- kryteria oceny ofert (pozacenowe)
9. Unieważnienie postępowań na podstawie art. 93 ustawy Pzp
- przesłanki unieważnienia – zasadność ich stosowania w praktyce
- nieuprawnione unieważnienie postępowania- dyscyplina finansów publicznych
10. Umowa o zamówienie publiczne:
- zmiany treści umowy istotne (przewidziane i nieprzewidziane)
- zmiany treści umowy nieistotne
- ogłoszenie o zmianie treści umowy
11. Dokumentowanie procedur przetargowych:
- protokół z postępowania oraz załączniki
- zakres udostępniania dokumentacji przetargowej
- dokumentacja dotycząca pracy komisji przetargowej
Atrium Tower, al. Jana Pawła II 25, Warszawa.
Darmowy egzemplarz pisma "Zamawiający. Zamówienia Publiczne w Praktyce"