Dzień 1
- Nowe zasady udzielania zamówień publicznych
- Nowy sposób komunikacji pomiędzy stronami postępowania
- Opis przedmiotu zamówienia
- Zasady opisu zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi
- Zasada równoważności w świetle orzecznictwa TS i KIO
- Warunki udziału w postępowaniu
- Nowe brzemiennie warunków
- Poleganie na potencjale podmiotów trzecich
- Ustalanie warunków dla wykonawców składających wspólną ofertę.
- Udział podwykonawcy w realizacji zamówienia.
- Jednolity Europejski Dokument Zamówienia
- Zasady wypełniania
- JEDZ podmiotu trzeciego i podwykonawców
- Błędy i najnowsze orzecznictwo
- Kryteria oceny ofert
- Zastosowanie kryterium ceny
- Pozacenowe kryteria
- Przykłady błędów i naruszeń
- Przetarg nieograniczony po nowelizacji
- Zmiany wprowadzone nowelizacją z 2016 r.
- Badanie i ocena ofert
- Wybór oferty najkorzystniejszej
- Procedura odwrócona
- Najczęstsze błędy
Dzień 2
- Zakres stosowania ustawy Pzp do zamówień sektorowych
- Zamówienia objęte reżimem ustawy Pzp
- Zamówienia do których niestosuje się ustawy Pzp
- Zamówienia mieszane
- Zamówienia dotyczące infrastruktury krytycznej
- Zasady udzielenia zamówień sektorowych nieobjętych przepisami ustawy Pzp
- Procedura krajowa, unijna i „zaostrzona” (powyżej 10-20 mln euro)
- Tryby:
– przetarg nieograniczony,
– przetarg ograniczony,
– negocjacje z ogłoszeniem,
– dialog konkurencyjne,
– negocjacje bez ogłoszenia,
– zamówienia z wolnej ręki,
– partnerstwo innowacyjne.
- Umowa ramowa
- Dodatkowe możliwości i uprawnienia zamawiającego
- Zalecenia Komisji Europejskiej dotyczące prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień sektorowych o wartości pon. progów UE (w świetle komunikatu wyjaśniającego 2006/C 179/02
- Ustanowienie systemu kwalifikowania wykonawców
- Przesłanki i zastosowanie
- Czas trwania systemu
- Ogłoszenie
- Przystąpienie do systemu przez wykonawców
- Zamówienia sektorowe na usługi społeczne i inne szczególne usługi
Atrium Tower, al. Jana Pawła II 25
Darmowy egzemplarz pisma "Zamawiający. Zamówienia Publiczne w Praktyce"